Thursday, 11 August 2016

6 Kesalahan Diet Yang Menyebabkan Badan Susah Nak Kurus

Leave a Comment
Anda sedang berusaha mengurangkan berat badan tapi dalam masa yang sama anda tidak sedar sedang melakukan kesalahan yang sebenarnya menjejaskan misi anda menurunkan berat badan. Apa kesalahan tersebut? Semak info berikut:

1. Bergantung Pada Diet Kilat

Berazam untuk mengurangkan berat badan dengan cepat membuatkan ada yang mengamalkan diet kilat. Mungkin perancangan anda hanya makan buah atau sup sayur setiap hari. Anda memotong kalori seharian kurang daripada 1000. Tetapi apabila kalori yang diambil berkurangan, anda telah melatih memperlahankan metabolisme anda. Sebaik sahaja diet itu selesai, tubuh akan membakar kalori tubuh dengan perlahan. Biasanya anda akan mula menambah semula berat anda.

2. Tidak Bersarapan

Tidak mengambil sarapan kelihatan satu cara mudah untuk mengurangkan kalori tetapi ia boleh menjadikan anda lapar sepanjang hari. Ini boleh membawa kepada pengambilan makanan ringan atau kudap-kudapan yang tidak dirancang dan memakan hidangan terlampau besar ketika makan tengah hari, menjadikan kiraan kalori meningkat.



Sarapan tinggi dengan protein dan serat boleh mengekangkan kelaparan sepanjang hari. Hakikatnya kajian menunjukkan mereka yang mengambil sarapan lebih mudah untuk mengekalkan berat badan yang sihat.


3. Ambil Kudap-kudapan

Mungkin anda mengira kalori setiap hidangan yang diambil tetapi bagaimana dengan makanan ringan atau kudap-kudapan yang anda makan antara setiap waktu makan? Kesemua makanan ringan atau kudap-kudapan yang tidak dirancang ini boleh menambah kalori dan boleh mensabotaj diet yang telah dirancang dengan sempurna.

Jika anda serius mengenai jumlah kalori yang dikira, anda mungkin perlu menggunakan telefon pintar atau buku nota untuk memastikan setiap jejak makanan yang anda makan.

4. Elak Makanan Ringan

Walaupun pengambilan makanan ringan atau kudap-kudapan tanpa berfikir panjang boleh menambah saiz pinggang, namun begitu pengambilannya secara bertimbang rasa boleh memberi kesan sebaliknya. Mereka yang makan beberapa hidangan kecil kudap-kudapan sehari boleh mengawal rasa lapar dan mengurangkan berat.

Memakan kudap-kudapan membantu memastikan metabolisme berada dalam keadaan tinggi terutamanya jika kudap-kudapan itu kaya dengan protein. Pengambilan beberapa biji kacang adalah pilihan protein tinggi yang baik. Kajian mencadangkan mereka yang mengambil kudap-kudapan dalam bentuk kacang cenderung untuk lebih kurus daripada mereka yang tidak ambil.

5. Mengambil Makanan Rendah Lemak

Produk rendah lemak boleh memainkan peranan  penting dalam diet. Perlu diingat bahawa rendah lemak tidak sama seperti rendah kalori. Ia juga bukan lesen untuk menambah makanan. Jika anda mengisi pinggan anda dengan kek rendah lemak yang banyak, anda berkemungkinan akan memakan lebih kalori daripada potongan kecil kek biasa. Cara terbaik untuk mengetahui jumlah lemak, gula dan kalori yang anda ambil adalah melalui cara melihat label khasiat pada setiap produk.


6. Menyedut Terlalu Banyak Kalori

Apabila mengira kalori, kebanyakannya cenderung untuk terlepas pandang apa yang diminum. Ini adalah kesalahan besar apabila anda mempertimbangkan sesetengah kopi mahal memiliki kalori lebih daripada 500. Malah kalori dalam jus buah dan minuman ringan boleh menambah kalori dengan cepat. Paling teruk jika kalori daripada cecair itu mengekang kelaparan. Anda tidak akan makan kurang selepas pengambilan minuman berkalori tinggi.


-------------------

Ingin beli Shaklee dengan menggunakan Debit Card/Credit Card
Pengedar Sah Shaklee Port Klang, Klang, Shah Alam

MELISSA JALIL ♥ 
No HP: 012 400 8447 
Email: lovingcare.eshop@gmail.com
COD: Ipoh / Port Klang / Klang / Sg. Udang / Bukit Tinggi 
Facebook: Loving Care  Instagram: @_lovingcare

PENGEDAR SAH SHAKLEE MALAYSIA


Pengedar Sah Shaklee Ipoh
Read More...

Pengedar & COD Shaklee Di TAMAN EQUINE/SERDANG/SERI KEMBANGAN & PUTRAJAYA

Leave a Comment
Salam sayang semua, berita gembira untuk anda yang tinggal di sekitar Taman Equine/Serdang/Seri Kembangan dan Putrajaya! Anda boleh dapatkan vitamin kesayangan ramai secara COD dari saya  Eliana LatifPengedar Sah Shaklee Taman Equine. 

Pengedar Sah Shaklee Taman Equine / Serdang / Seri Kembangan / Putrajaya

Saya juga turut menyediakan penghantaran vitamin Shaklee ke Seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak. Kadar penghantaran pos hanya RM10 (WM) dan RM20 (EM) sahaja. 

Anda HARUS dapatkan Shaklee dari saya kerana: 

  • Saya telah menggunakan Shaklee sejak 2013 dan penguna tegar sehingga kini. 
  • Saya merupakan pengedar sah Shaklee di kawasan Taman Equine, Serdang, Seri Kembangan dan Putrajaya. 
  • Konsultansi akan diberikan kepada pelanggan setia saya. 
  • Melatih ahli Shaklee baru yang ingin menjadikan Shaklee sebagai side income. 

Pengedar Sah Shaklee Taman Equine / Serdang / Seri Kembangan / Putrajaya

Sekiranya anda berminat untuk membuat pembelian ataupun daftar ahli Shaklee, hubungi saya 019 259 5246 untuk mendapatkan vitamin terbaik Shaklee secara di Taman Equine/Serdang/Seri Kembangan dan Putrajaya ataupun secara pos ke seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak. 

Konsultansi terbaik secara percuma dan berterusan adalah khas untuk customer saya sahaja



Pengedar Sah Shaklee Taman Equine / Serdang / Seri Kembangan / Putrajaya

ELIANA LATIF 
Whatsapp/Sms: 019 259 5246 
Facebook (Page): Suka MYbisnes  Blog: elianalatif.blogspot.my 


PENGEDAR SAH SHAKLEE MALAYSIA


Pengedar Sah Shaklee Ipoh
Read More...

Thursday, 7 April 2016

Sel Otak Suami Mati Akibat Strok Kembali Pulih Dengan Tonik Mujarab Ini

Leave a Comment
Strok bermaksud "serangan otak". Ia boleh berlaku kepada sesiapa sahaja pada bila-bila masa apabila aliran darah ke bahagian otak terputus. Apabila ini berlaku, sel-sel otak kekurangan oksigen dan mula mati dan apabila sel-sel otak mati ketika diserang strok, kebolehan yang dikawal oleh kawasan otak tersebut seperti memori dan kawalan otot akan hilang.


Bagaimana Simptom Orang Diserang Strok?

Kesan dan keadaan seseorang yang diserang strok bergantung kepada berapa banyak kerosakan otak dan di mana strok berlaku di dalam otak. Keadaan orang yang diserang strok ialah:



  • Hilang keseimbangan dan tidak boleh berdiri tegak
  • Penglihatan jadi kabur samada satu mata atau kedua mata
  • Separuh muka melorot ke bawah
  • Sebelah tangan jatuh dan tak boleh diangkat
  • Tidak boleh bercakap dengan teratur 
Jika terdapat simptom BE FAST seperti di atas, maka cepat-cepat bertindak dengan membawa mereka ke hospital untuk rawatan lanjut. 

Strok Suami Kembali Pulih Dengan Vivix

Alhamdulillah satu lagi berita baik untuk pesakit strok, Anda boleh lihat sendiri video pengalaman Puan Hafza mengenai suaminya yang terpaksa bedah membuang tempurung kepala dan kemudian stroknya kembali beransur baik dengan Vivix


Assalammualaikum..

Saya Hafza Aein yang berkongsi cerita mengenai suami saya yang mengalami stroke dan juga masalah percakapan. Stroke yang dia alami boleh saya kategori sebagai stroke pendarahan. Tapi setelah menggunakan produk Shaklee iaitu VIVIX, Alhamdulillah suami semakin pulih.

28 APRIL 2014: Suami mengalami masalah stroke dimana doktor mengesahkan pembengkakan otak kiri yang menjadi bengkak dengan cepat. Ya Allah, hanya Allah je yang tahu macam mana perasaan saya time tu.

Doktor membuat keputusan hanya pembedahan pembukaan tempurung kepala sahaja yang dapat menyelamatkan nyawa suami. Tanpa berfikir panjang, saya bersetuju untuk suami dibedah kerana tiada pilihan lain. Kalau ada pun, besar kemungkinan boleh menjadi risiko yang paling besar.

1 MEI 2014: Jam 4 pagi suami masuk ke dewan pembedahan dan pakar memberitahu saya pembedahan ni merupakan major operation. Saya redha dengan segala kemungkinan yang berlaku.

Jam 8pg berita yang ditunggu telah tiba. Alhamdulillah..suami selamat menjalani pembedahan dan ditempatkan di Unit Rawatan Rapi untuk pemantauan doktor.

4 MEI 2014: Keadaan suami masih lagi tidak sedar dan doktor telah memberitahu saya yang sel-sel otak di bahagian otak kiri telah mati dan ada 3 kemungkinan yang terjadi pada suami iaitu:

  1. Tidak dapat mengingat siapa dia dan ahli keluarga
  2. Boleh mengingat tapi cepat lupa
  3. Masalah pertuturan

Saya menjadi bimbang selepas itu. Apa yang saya harapkan lepas suami sedar dia akan mengingat semua ahli keluarga sendiri dan Alhamdulilah.. Allah Maha Besar.. bila dia dah sedar dia masih lagi ingat akan kami sekeluarga.

Cuma yang menjadi masalah bila setiap pertuturan dia menjadikan kami tidak faham. Tapi tak apa.. saya ingat lagi dengan produk VIVIX. Saya baca setiap testimoni pasal strok ni.. apakah kesan dia bile dia makan dan apakah boleh pulih dengan minumnya.

Saya cuba bagi dia setiap malam dengan 1 sudu kecil dan berdoa setiap kali saya bagi pada dia untuk pulihkan sel-sel yang dah mati di otak dia sebab otak kiri merupakan otak untuk bertutur dan mengira.

Alhamdulillah setelah hampir setahun...saya berikan VIVIX pertuturan suami semakin pulih dan doktor pun puji suami nampak semakin berseri-seri dan makin banyak cakap.. Hahaha.. suka saya mendengarnya bila doktor cakap macam tu.

Terima kasih Shaklee telah membantu menyembuhkan suami saya dan keluarga. Terima kasih juga pada upline saya yang memahami keadaan saya dan memberi cadangan ambil VIVIX untuk bantu pulihkan suami saya.

I love Shaklee...

Saya harapkan cerita saya ni supaya dapat membantu pada mereka yang mengalami masalah yang sama."

Perubahan Positif Sepanjang Terkena Strok

Berikut adalah transformasi dan perubahan postif suami Puan Hafza sepanjang mengamalkan VIVIX

SEBELUM: Keadaan suami pada bulan MEI 2014
SELEPAS: Keadaan suami selepas setahun menggunakan Vivix





Kebanyakan strok terjadi akibat penyakit darah tinggi. Jika anda mengalami tekanan darah tinggi, jangan biarkan ianya berlarutan kerana kemungkinan besar boleh anda akan kena penyakit strok.

Jika anda diserang strok, cepat-cepat dapatkan rawatan alternatif dan ikhtiar ambil supplement strok supaya tak melarut kemudian hari. Anda boleh hubungi saya 012-400 8447 untuk maklumat lanjut dan untuk dapatkan vitamin terbaik Shaklee secara COD ataupun secara pos di seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak. 

Anda juga boleh beli melalui online, KLIK LINK di bawah: 

Pengedar Sah Shaklee Port Klang, Klang, Shah Alam

MELISSA JALIL 
No HP: 012 400 8447 
Email: lovingcare.eshop@gmail.com
COD: Ipoh / Port Klang / Klang / Bukit Tinggi
Facebook: Loving Care  Instagram: @_lovingcare

PENGEDAR SAH SHAKLEE MALAYSIA


Pengedar Sah Shaklee Ipoh
Read More...

Monday, 8 February 2016

10 Jenis Makanan Bagus Untuk Ibu Mengandung Dan Bayi Dalam Perut

1 comment
Tahniah diucapkan kepada ibu yang bakal menimang cahaya mata! Selain hormon yang akan berubah sepanjang kehamilan, sumber makanan juga penting. Di sini terdapat 10 jenis makanan terbaik untuk ibu mengandung. Makanan yang akan saya kongsikan ini bagus unutk menghasilkan zuriat yang sempurna, sihat dan otak yang terbaik serta berpotensi menjadi anak pintar jika diberi rangsangan minda dari awal.

Jom kita lihat apa jenis makanan apa yang bagus untuk ibu hamil. 

1. TELUR

Mengandungi protein terbaik disamping mengandungi 12 jenis vitamins dan logam (iron). Sesetengah telur diperkaya dengan omega3 dan DHA yang penting untuk otak. Telur juga mengandungi choline(water-soluble nutrient) bahan penting untuk otak. Protein sangat penting sebagai bahan binaan sel-sel dan organ bayi.

Murah harganya dan mudah dimasak dan disajikan. Makan 2 biji telur setiap hari.


2. KACANG (NUTS)

Kacang badam (almond), walnut, gajus dan peanuts adalah makanan-makanan sampingan terbaik bagi ibu hamil. Mengandungi polyunsaturated fats dan omega 3 yang penting untuk pembentukan otak bayi. Makan bersama-sama kismis atau keroma sebagai sampingan.


3. GANDUM

Jagung rebus ialah sumber makanan yg baik, mengandungi Vitamin E, selenium dan phytonutrients. Begitu juga oat, barli, beras merah dan pulut juga wheat dan yang biasa kita makan iaitu roti whole meal. Bubur pulut hitam juga berkhasiat.


4. IKAN

Ikan juga merupakan sumber protein yang baik. Ikan yang berminyak seperti salmon, tuna dan mackerel mengadungi omega 3 dan DHA yang baik untuk pertumbuhan dan fungsi otak bayi.

Ikan-ikan tersebut agak mahal tetapi ikan kembung, tongkol (tuba) dan sardin (bukan dalam tin) juga bermutu. Ikan yang dimasak rebus/steam dengan halia, bawang, kunyit dan serai lebih baik dari digoreng kering.


5. KELEDEK MERAH

Makanan yang bermutu dan tinggi serat ini hampir lupus. Selain dari kandungan karbohidrat, ia juga kaya dengan sumber Vitamin A, folik dan serat. Daun turi dan keledek merah dimasak lemak atau sayur air boleh meningkatkan susu ibu.


6. AYAM DAN DAGING MERAH

Daging merah (lembu dan kambing) yang telah dibuang lemak dan kulit (ayam) adalah sangat berkhasiat untuk ibu-ibu hamil dan ibu menyusu. Biasakan masak rebus atau steam dengan menggunakan halia, kunyit, bawang dan serai yang banyak (masak ala cina atau thai).

Ikuti Tips Atasi Ibu Hamil Pitam dan Anemia 


7. KEKACANG

Kekacang seperti dal, soya, merah, hijau dan peas adalah makanan terbaik untuk ibu hamil. Dal sering dimasak dengan daging, kentang dan carrot sebagai lauk kari. Kacang hijau pula dibuat bubur kacang. Air kacang soya perlu diminum selalu dan juga produk soya dan tempe adalah bagus untuk dimakan.


8. SAYUR DAN BUAH-BUAHAN

Makan banyak buah-buahan dan sayur yang berwarna merah, kuning, ungu, hijau dan lain-lain. Mengandungi pelbagai vitamin, logam (iron), serat dan anti-oksidan untuk menangkis dari serangan penyakit.

Buah-buahan seperti jambu, tembikai, betik, oren, epal, pear, berries, buah naga, delima dan pelbagai lagi.Ibu juga boleh membuat jus minuman segar dari buah-buahan dan juga air kelapa muda.

Makan sayur-sayuran seperti sawi, bayam, kangkung, brokoli, kobis, carrot, pucuk paku atau ubi, taugeh, bendi dan lain-lain. Buat salad atau rojak campuran sayur dan buah-buahan, sungguh enak dan lazat! Bila ibu banyak makan buah dan sayur khususnya dalam kandungan 3 bulan terakhir, bayi juga membentuk kegemaran makan buah dan sayur bila lahir kelak.


9. YOGURT DAN SUSU

Yogurt ialah makanan yang berkhasiat. Mengandungi protein dan kalsium tapi ianya mungkin bukan satu pemakanan yang digemari oleh semua orang. Disamping itu ia jadi sumber bakteria-bakteria baik dalam perut kita seperti probiotik.

Minuman yogurt yang ditambah perisa buah-buahan banyak terdapat di pasaran. Ibu-ibu hamil dan menyusukan bayi harap amalkan minuman ini dan juga minum susu segar (lembu atau kambing) setiap hari.


10. SUPPLEMENT: VITAMIN DAN IRON

Mulakan amalan makan supplement vitamin sebaik sahaja berkahwin dan terus menerus hingga akhir hayat.

Lepas bersalin dan waktu menyusukan makan double dose (mengikur dose yang ditetapkan).

Ibu hamil perlu ambil supplement:
1. Multivitamin termasuk zat logam seperti iron dan folic acid.
2. Kalsium dengan vitamin D.
3. Fish oil yang mengandungi omega3 dan DHA.
4. Vitamin C 500 mg hingga 1 GM setiap hari.

Amalkan dengan makan tersebut mengikut kemampuan dan tidak berlebihan. Insha Allah ibu dan anak akan sihat dan anak yang lahir akan berpotensi jadi pintar/genius.

Supplement Yang Perlu Ibu Hamil Ambil 



------------------------

Ibu hamil yang inginkan SET LENGKAP KEHAMILAN boleh hubungi saya 012-400 8447 untuk mendapatkan Vitamin Sepanjang Kehamilan kerana saya amat sarankan anda ambil set hamil ini untuk dapatkan nutrisi lengkap ibu hamil yang sentiasa ingin sihat dan cergas. 

COD di Port Klang / Klang / Shah Alam ataupun secara pos di seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak. Konsultansi terbaik secara percuma dan berterusan adalah khas untuk customer saya sahaja.


Pengedar Sah Shaklee Port Klang, Klang, Shah Alam

MELISSA JALIL  ID: 869130 
WhatsApp/Sms: 012 400 8447 
Email: lovingcare.eshop@gmail.com
COD: Port Klang / Klang / Bukit Tinggi / Shah Alam (Sec 7&16) 
Facebook: Loving Care  Instagram: @_lovingcare
PENGEDAR SAH SHAKLEE MALAYSIA


Pengedar Sah Shaklee Ipoh
Read More...

Wednesday, 20 January 2016

Cara Mudah Atasi Haid Tidak Teratur Dan Gejala PMS Akibat Tekanan

1 comment
Tekanan boleh menyebabkan ketidakseimbangan hormon dan punca kepada haid tidak teratur, PMS dan masalah kesuburan apabila lebih banyak hormon yang terlibat dalam proses tekanan (stress hormone) seperti adrenalin. Ini menyebabkan hormon-hormon penting yang lain seperti progesteron, estrogen, testosteron dan tiroid terpaksa dikorbankan. 

Wanita sering kali mengalami sindrom PMS dan haid tidak teratur kerana keadaan stress yang menyebabkan ketidakseimbangan hormon. 

Lebih banyak tekanan yang dialami oleh seseorang wanita itu, lebih banyak hormon stress yang dikeluarkan dan amat sedikit hormon estrogen dan progesteron yang dikeluarkan. Inilah yang menyebabkan ketidakseimbangan hormon iaitu pendedahan kepada "xenoestrogen", kegagalan sel-sel hati menjalankan fungsi dengan baik dan masalah stress (tekanan emosi dan fizikal)

Tubuh cuba mengeluarkan bahan-bahan xenoestrogen ini, namun ia tidak dapat dilakukan sepenuhnya kerana kuantitinya yang berlebihan, terlalu banyak yang perlu dikeluarkan dalam masa yang singkat. Apabila terdapar peningkatan hormon estrogen, maka hormon menjadi rendah secara perbandingannya. Sebab itu dalam pemeriksaan darah, tahap hormon estrogen dan progestrone adalah normal. Namun tindakbalas pada tisu dan organ reroduktif, tindakan hormon progetrone ini tidak berlaku dengan sempurna.

Oleh itu, cara terbaik ialah mengurangkan pendedahan terhadap "xenoestrogen' dan membantu organ hati mengeluarkannya (detoxifikasi) dengan segera. Supplement seperti Vitamin dan E, Omega 3 yang merupakan sebatian anti-oksida dan anti-radang yang bagus dapat membantu fungsi sel-sel dalam organ hati untuk mengeluarkan hormon estrogen yang berlebihan.

Hanya organ hati ini yang dapat mengeluarkan lebihan hormon estrogen. Jika fungsi sel-sel hati ini terganggu dengan kehadiran sebatian pro-radang dan pro-oksida, sudah tentu lebihan hormon ini tidak dapat dikeluarkan.

Sebatian pro-oksida dan pro-radang ini banyak terdapat bahan kimia dalam:
  • Makanan seperti MSG, pengawet, gula yang diproses
  • Pencemaran toksin dari alam sekitar
  • Kerosakan kuman baik dalam usus (probiotik)
  • Diet tinggi karbohidrat
  • Ubat-ubatan
  • Alkohol 
  • Nikotin (dalam rokok) 
  • Kekurangan nutrien dalam pemakanan 

Tahap hormon progesteron yang rendah (berbanding dengan hormon estrogen) boleh menyebabkan wanita mengalami:
  • Sindrom PMS 
  • Kitaran haid tidak teratur
  • Masalah kesuburan
  • Emosi tidak menentu seperti keresahan dan kebimbangan
  • Berat yang berlebihan 
  • Menopaus pada usia yang lebih muda
  • Fibroid pada rahim
  • Mengalami fibrocystic dalam payudara
Sumber: Dr. Zubaidi Hj. Ahmad

Fungsi GLA Complex Dalam Membantu Stabilkan Hormon 

GLA Shaklee diekstrak dari borage yang mengandungi lebih dari 2 kali ganda GLA dalam EPO. Borage juga adalah 3 kali lebih dari segi bioavailabiliti dan 3 kali lebih berkesan dari EPO Shaklee mengekstrak GLA dari borage yang ditanam secara organik di kawasan Saskatchewan.

Setiap kapsul mengandungi lebih 300mg GLA yang mana ianya adalah sumber terbaik Omega 6. Ianya digabungkan dengan minyak bunga matahari dan Vitamin E untuk meningkatkan keberkesanan dan kestabilannya. Kesegaran dan keberkesanannya terpelihara oleh ShakleeGuard, anti-oksidan semula jadi yang dipatenkan. Bioavailabilitinya dibuktikan secara klinikal di mana ia mampu menyerap dan mengadun ke dalam sel dan tisu.


Kebaikan GLA Complex Shaklee

  • Borage adalah herba kegemaran orang Barat. Ianya merawat ulser, mengeluarkan virus, melegakan kelesuan, membersihkan kahak, meringankan kebas urat saraf dan meningkatkan stamina. 
  • GLA membentuk prostaglandin untuk mengawal selia hormone lelaki dan wanita, memperbaiki simpton PMS seperti kesakitan, emosi tidak menentu, retensi air dan sakit payudara. 
  • Memperbaiki keadaan menopaus seperti hot flashes, insomnia, ketidakhadaman, depresi. Pengambilan jangka panjang akan melambatkan penuaan, mengetatkan uterus, memberi tone kepada uterus untuk kulit lebih muda. 
  • GLA memperbaiki masalah prostat lelaki dan masalah kerap kencing. 
  • Merupakan anti-oksidan yang meningkatkan sistem imun tubuh dan membantu menghalang pertumbuhan sel tumor. 
  • Ianya mengurangkan inflamasi kulit, eczema, alergi, kegatalan, kulit kering, memperbaiki bintik penuaan, tinea, kurap dan anti-radang yang bagus. 
  • Ianya juga meringankan sakit dan bengkak yang terjadi dari rheumatisma, artritis. 
  • Merendahkan gula darah, berkesan untuk diabetes

----------------------------------------------------------------------------

Testimonial customer yang tidak lagi mengalami period pain (PMS)

Pada mulanya customer ini ambil GLA Complex untuk kesuburan tapi lain jadinya! Dulu kalau customer ini datang bulan, mesti nangis dan merekot badan tahan sakit. Sejak first time ambil GLA, first time juga tak rasa period pain dan yang paling best sekali, dia dah pregnant 8 bulan sekarang Alhamdulillah

Ketidakseimbangan hormon kadang kala disebabkan stress dan boleh menyebabkan period pain, period tak teratur, masalah kesuburan dan menopaus. Siapa yang pernah ambil GLA mesti tahu betapa bestnya GLA Complex ni!

Testimonial GLA Complex Shaklee
Ia mencergaskan tubuh dan membantu anda berasa lebih selesa semasa haid: Asid gamma linolenik telah lama digunakan secara tradisional untuk melegakan kesakitan semasa haid, sakit kepala, menormalkan semula kitaran haid dan melegakan simptom-simptom menopaus.*

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. Tidak boleh diambil oleh wanita hamil.


------------------------


Sekiranya anda berminat untuk membuat pembelian GLA Complex ataupun join keluarga Shaklee kami, anda boleh hubungi saya 012-400 8447 untuk mendapatkan vitamin terbaik Shaklee secara COD di Port Klang / Klang / Shah Alam ataupun secara pos di seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak serta maklumat lanjut tentang Shaklee. 

Konsultansi terbaik secara percuma dan berterusan adalah khas untuk customer saya sahaja.


Pengedar Sah Shaklee Port Klang, Klang, Shah Alam

MELISSA JALIL  ID: 869130 
WhatsApp/Sms: 012 400 8447 
Email: lovingcare.eshop@gmail.com
COD: Port Klang / Klang / Bukit Tinggi / Shah Alam (Sec 7&16) 
Facebook: Loving Care  Instagram: @_lovingcare
PENGEDAR SAH SHAKLEE MALAYSIA


Pengedar Sah Shaklee Ipoh
Read More...

Thursday, 7 January 2016

4 Jenis Kacang Bagus Untuk Kurangkan Berat Badan

1 comment
Bila kita dengar perkataan kacang, mesti terus terlintas di fikiran kita bahawa kacang tinggi kalori dan lemak. Walaubagaimanapun, lemak mono tak tepu (monounsaturated) juga dikenali sebagai 'lemak baik'. Kacang adalah sumber bermanfaat untuk serat dan protein. Dua sumber yang sangat penting dalam diet seharian serta bagus dalam membantu untuk kurus dan kurangkan berat badan.

4 Jenis Kacang Bagus Untuk Kurus

Kacang sesuai untuk dijadikan snek kalau kita lapar tetapi juga boleh dimasukkan ke dalam salad, yogurt, resipi, bijirin, gandum, dimakan dengan susu rendah lemak atau buah-buahan. Kacang ini berperanan sebagai memenuhi perut anda yang tiba-tiba rasa keroncong nak makan dan sabotaj usaha penurunan berat badan.

Terdapat 4 jenis kacang bagus dan memudahkan penurunan berat badan seperti berikut:

Almonds (Badam) 

Ranking #1 sebagai kacang yang sangat bagus untuk diet. Badam mempunyai asid lemak Omega3, banyak serat dan protein. Makan badam, anda akan cepat kenyang jadi anda akan rasa kurang kempunan untuk makanan berlemak (nasi lemak lah kan), kalori karbohidrat yang tinggi.

4 Jenis Kacang Bagus Untuk Kurangkan Berat Badan

Walnuts 

Menurut webmd.com, walnut kira-kira sedozen atau badam setiap hari tidak hanya menyediakan snek yang sangat bagus untuk turunkan berat badan, malah keduanya juga boleh mengurangkan risiko kencing manis, kanser dan penyakit jantung.

Sama seperti badam, walnut kaya dengan asid lemak Omega3, tinggi serat dan protein. Walnut sebagai diet harian dapat membantu badan untuk menghilangkan kolesterol jahat (LDL) dan memberi manfaat serta membuatkan jantung lebih sihat.

5 Makanan Yang Baik Untuk Jantung Sihat


Cashews (Gajus)

Seperti walnut dan badam, gajus dapat mengenyangkan perut yang paling cepat, mempunyai fosforus, zink, lemak sihat, tinggi serat dan protein. Sangat baik untuk mengurangkan berat badan apabila dimakan secara sederhana.

Pistachios 

Dikenali sebagai salah satu daripada kacang berkalori yang lebih rendah, seseorang boleh makan 50 biji kacang pistachio yang hanya mengandungi 160 kalori disamping terdapat mineral, vitamin dan hampir tiga gram memenuhi serat setiap hidangan.

Maksimum dua auns kacang sehari sudah cukup untuk mengurangkan berat badan secara sihat, tanpa menambah kalori yang berlebihan dan juga majoriti makanan lain yang dimakan juga rendah kalori seperti sayur-sayuran segar dan buah-buahan.




Lemak dan minyak dalam kaang tidak mengandungi Kolesterol Jahat (LDL). Kacang membuatkan jantung kita sihat, memberi ransangan metabolisme untuk membakar lemak degil yang berlebihan. Pilih kacang mentah (raw) dan tidak masin. Menurut fitwatch.com, dengan memakan kacang tersebut untuk mengekalkan diet yang sihat dan senaman yang kerap boleh memberi manfaat kepada usaha kurangkan berat badan.

Saya juga selalu mengikuti perkembangan semasa Dr. Zubaidi Hj. Ahmad dalam usaha untuk kurangkan berat badan dari segi menjaga pemakanan seharian. Beliau ambil kacang untuk dijadikan snek seharian jika lapar dan minum air mineral 2,3 Liter sehari.

Semoga bermanfaat :)

------------------------


Sekiranya anda berminat untuk membuat pembelian atau ingin mendaftar ahli (diskaun pembelian), anda boleh hubungi saya 012-400 8447 untuk mendapatkan vitamin terbaik Shaklee secara COD di Port Klang / Klang / Shah Alam ataupun secara pos di seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak. 

Konsultansi terbaik secara percuma dan berterusan adalah khas untuk customer saya sahaja.


Pengedar Sah Shaklee Port Klang, Klang, Shah Alam

MELISSA JALIL  ID: 869130 
WhatsApp/Sms: 012 400 8447 
Email: lovingcare.eshop@gmail.com
COD: Port Klang / Klang / Bukit Tinggi / Shah Alam (Sec 7&16) 
Facebook: Loving Care  Instagram: @_lovingcare
PENGEDAR SAH SHAKLEE MALAYSIA


Pengedar Sah Shaklee Ipoh
Read More...

Tuesday, 5 January 2016

14 Tips Mudah Untuk Bangun Solat Malam

Leave a Comment
Bagi mereka yang sudah biasa bangun awal pagi mesti tidak ada masalah untuk menunaikan solat sunat malam. Tetapi yang menjadi masalah adalah bagi mereka yang nak sangat merasai nikmat solat malam di keheningan malam tapi masih belum lagi berupaya. Disini terdapat 14 tips mudah untuk bangun solat malam yang boleh kita amalkan supaya dapat membantu kita bangun awal menunaikan qiamulail. 

1. Tidur awal

Badan kita dah letih seharian bekerja maka ianya memerlukan waktu yang mencukupi untuk berehat. Kalau anda tidur lewat memang susah nak bangun sebab badan kita masih memerlukan waktu rehat. Sebaiknya tidur terus lepas isyak.

2. Jangan makan terlalu kenyang 

Sebelum nak masuk tidur elakkan daripada makan terlalu kenyang. Tidur dalam keadaan perut yang penuh menyukarkan kita untuk bangun kerana perut yang terlalu kenyang punca berleluasanya nafsu pada diri.

Kalau bercadang untuk makan banyak, pastikan anda makan awal contohnya jam 6 atau 7 petang anda telah berhenti makan supaya perut anda ada masa untuk memproses makanan tersebut.


3. Minum segelas susu sebelum tidur

Segelas susu sebelum tidur dan meningkatkan kualiti tidur anda. Anda akan tidur lebih nyenyak pada malam tersebut dan bangun dalam keadaan lebih segar. Dan ini juga apa yang rasulullah ajarkan kepada kita bagaimana untuk dapatkan tidur yang berkualiti.

Kenapa susu sebelum tidur? Ini kerana tryptophan (an amino acid) terdapat di dalam susu dan ianya membantu untuk kita lebih mudah lena. Dan jenis amino acid ini juga meningkatkan serotonin, (a brain-calming neurotransmitter) dan melatonin (a sleep-inducing hormone) pada otak kita.

4. Tidur mengiring ke kanan

Tidur mengiring ke kenan merupakan antara ajaran dari Rasulullah sendiri. Cara tidur begini terlalu banyak kebaikannya dari sudut biologi badan manusia.

Antara kebaikkan pada sudut biologinya ialah jantung anda tidak akan berlanggar dengan rangka tulang, jadi bila anda mengiring ke belah kanan jantung anda akan dapat lebih banyak ruang untuk berfungsi dengan lebih baik semasa tidur.


5. Tidur siang atau qailulah sebentar

Caranya adalah kita tidur sebentar sekurang-kurangnya 15-20 minit untuk rehatkan badan kita sedikit. Atau erti kata lain kita topup sedikit waktu tidur kita yang malam itu pada waktu ini. 


6. Sediakan semangkuk air dan tuala

Kadang-kadang kita dah bangun, tapi mata dan badan kita letih. Untuk atasi perkara ini lapkan muka dan leher anda dengan tuala yang basah, Insha Allah anda akan rasa lebih segar selepas itu.

7. Pasang alarm

Teknologi sekarang dah cukup maju, kalau tak ada jam loceng, smartphone pun dah ada sekarang. Nak pasang alarm cara yang terbaiknya adalah letak jauh dari tempat tidur kita. Bila alarm berbunyi kita kena bangun dan melangkah ke arah alarm tersebut, kalau letak dekat sebelah bantal je memang senang sangat kita silentkan.


8. Pasang niat sungguh-sungguh

Sebelum tidur pasang niat kita kuat-kuat dan letakkan keazaman dalam diri yang kita nak bangun awal untuk menunaikan solat sunat. Niat yang betul Allah akan tolong kita, azam yang kuat kita akan bangun juga walau badan melawan baik untuk tidur semula.

9. Istiqamah dengan jadual badan

Bila badan kita dah mula dapat rentak untuk bangun awal kekalkan begitu. Tidur masa yang telah ditetapkan insha Allah kita akan mudah bangun awal. Sekurang-kurangnya kita perlukan latihan selama 2 minggu untuk dapatkan rentak tersebut yang penting kena istiqomah.


10. Baca fadhilat solat sunat tengah malam

Ini untuk menaikkan semangat dan motivasi kita untuk bangun malam. Rujuk kitab riyadhus solihin, banyak hadis tentang kebaikkan bagi mereka yang bangun malam.

11. Berwuduk sebelum tidur

Cara ini merupakan antara salah satu cara untuk lihat sama ada kita bersungguh untuk tanam niat bangun malam atau tidak. Bila kita dah ambil wuduk ambil masa sedikit solat sunat sebelum tidur, dalam sujud kita doa pada Allah untuk dibangunkan menunaikan qiamulail.


12. Buang yang negatif tentang solat malam

Ini merupakan mindset yang salah bilamana kita rasa bangun tengah malam akan menyebabkan badan kita menjadi lebih letih dan penat. Yakinlah bahawa kekuatan itu datang daripada Allah. Hasan Al Banna hanya memperuntukkan masa untuk tidur hanya 3 jam sahaja!

13. Buat jadual kejut tidur

Yang ini praktikal kepada mereka yang masih belajar sebenarnya, tetapi kalau anda dapat amalkan pada keluarga sendiri bagus juga. Bila kita buat jadual ini, kita yang bertugas pada hari itu untuk kejutkan orang akan rasa bertanggungjawab. Dan ini secara tidak langsung akan menolak diri kita bangun lebih awal dan kejutkan mereka yang lain.

14. Tinggalkan maksiat

Kalau anda berterusan buat maksiat yang disengajakan baik anda berhenti sekarang! Ini kerana maksiat merupakan satu bebanan yang kita tak nampak menimpa keatas diri kita.

Maksiat akan menyebabkan kita rasa malas untuk beribadat, dan bangun malam ini merupakan satu kurniaan istimewa buat hambaNya. Dan kurniaan Allah tidak akan turun pada mereka yang bermaksiat. 

Sekian itu sahaja daripada perkongsian yang kami mampu berikan tentang bagaimana cara untuk bangun untuk menunaikan solat malam. Post ini akan sentiasa diupdate jika pembaca sekalian ada pertambahan tips dan cara untuk bangun malam. Caranya tinggalkan sahaja dibahagian komen dibawah dan kami akan kreditkan pada anda.

Wallahua’lam.



------------------------

MELISSA JALIL  ID: 869130 
WhatsApp/Sms: 012 400 8447 
Email: lovingcare.eshop@gmail.com
COD: Port Klang / Klang / Bukit Tinggi / Shah Alam (Sec 7&16) 
Facebook: Loving Care  Instagram: @_lovingcare
PENGEDAR SAH SHAKLEE MALAYSIA


Pengedar Sah Shaklee Ipoh
Read More...